Het belang van vitaminen bij een gezonde haargroei

Het binnenkrijgen van genoeg mineralen en vitaminen is de basis voor een gezonde haargroei. Haarverlies of een slechte haarconditie is dus te verhalen naar niet voldoende mineralen en vitaminen binnenkrijgen. Er zijn zeven vitaminen en mieralen die zorgen voor gezonde haargroei en het voorkomen van haarverlies.

Biotine staat bekend als vitamine B8 of vitamine H. Dit zorgt voor de productie van keratine en gezonde nagels, hoofdhuid en haar. Biotine kan ook het grijs worden van je haren voorkomen. Het zit vooral in eiwit, rijst, melk en graan. Je haar groeit goed en krijgt kracht van zink. Dit zorgt voor een goed eiwitgehalte en een goede opbouw van lichaamsweefsel, waaronder dus je haar. Zink komt voor in bruin brood, peulvruchten, zilvervliesrijst en vlees.

Vitamine A is een antioxidant dat de gezondheid van de hoofdhuid kan bevorderen. Het stimuleert ook de productie van talg en dit beschermt je huid en haar tegen uitdroging. Het komt voor in melk, ei, broccoli, wortelen, vlees, kaas, spinazie en koolsoorten. Echter moet je bij de inname van vitamine A wel opletten, een overschot kan zorgen voor haarverlies. Neem genoeg in, maar niet te veel. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is voor vitamine A ongeveer 800 microgram per dag.

Om het collageen hoog te houden in de huid en rondom je haarfollikels, is het van belang dat je je topvitamins.nl-gehalte bijhoudt. Dit is een antioxidant en beschermt cellen. Het komt voor in citrusvruchten, kiwi’s, tomaten, groente en aardbeien. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid is 90 milligram per dag en het maximum ligt op 2 gram.

Vitamine bevat vitaminen zoals foliumzuur, pantotheenzuur en niacine. Dit laatste stimuleert het bloedtoevoer in je hoofdhuid en wordt uit vis en vlees door je lichaam opgenomen. Een tekort aan pantotheenzuur kan zorgen voor haarverlies. Vitamine E stimuleert ook de bloedtoevoer naar je hoofdhuid. Haarfollikels krijgen op deze manier de juiste bouwstoffen binnen en kunnen zorgen voor een optimale haargroei. Deze vitamine komt voor in noten, oliën, groenten en noten.

http://topvitamins.nl