Tips voor het organiseren van een congres

Je wilt graag een congres organiseren. Maar zoals je misschien wel verwacht komt daar nogal veel bij kijken. Je kunt ervoor kiezen om het organiseren van het congres uit te besteden aan een externe partij. Maar een beetje uitdaging kan nooit kwaad toch? Dus waarom niet zelf proberen? Hier een aantal tips waar je aan moet denken bij het organiseren van een congres.

1.     Bereidt een goede basis voor

Je hoofd zitten natuurlijk vol met allerlei ideeën over het programma, maar het is belangrijk om de structuur te behouden om een goed congres te kunnen organiseren. Houd je gewenste resultaat in gedachten, dan kun je daar het beste naartoe werken. Begin met het formuleren van doelstellingen. Wat je wilt bereiken tijdens het congres? Analyseer dan de doelgroep. Hoe inspireer je de doelgroep? Waar worden ze blij van?

2.     Betrek relevante partijen

Het is belangrijk om te weten hoe partijen die over de inhoud gaan, het evenement voor zich zien en wat zij graag willen bijdragen. Door hen tijdig op de hoogte te stellen, kunnen verwachtingen uitgesproken worden en kom je niet voor verrassingen te staan. 

3.     Zoek een passende locatie

Een inspirerende locatie verrast de doelgroep en maakt het evenement ook onderscheidend. Naast de ruimte die er wordt aangeboden denkt een goed conferentieoord ook mee om het ideale resultaat te realiseren. Belangrijk is om rekening te houden met de bereikbaarheid. Is het ook bereikbaar met het OV? Is er genoeg (gratis) parkeergelegenheid? Mocht je een meerdaags congres organiseren, is het natuurlijk wel zo vriendelijk om je gasten tips te geven wat betreft accommodaties waar ze kunnen overnachten. Soms kan dit op de locatie zelf, wel zo makkelijk. Neem bijvoorbeeld eens een kijkje bij dit zakelijke hotel bij Den Bosch.

4.     Stuur op tijd een ‘save the date’

Reserveer vroegtijdig een locatie en nodig dan de doelgroep uit voor de desbetreffende dag. Zo kunnen gasten deze datum vrijhouden en krijg je niet op het laatste moment nog allerlei afmeldingen. Het is wel handig om de genodigden te vragen of ze zich officieel willen aanmelden, zodat je de juiste schatting kan maken van het aantal gasten. Tip: Instagram stories kunnen wellicht interessant zijn om je bezoekers op de hoogte te houden. Hierdoor blijf je ze betrekken naarmate de dag van het congres nadert door middel van bijvoorbeeld een quiz op de Instagram stories over wie ze graag zouden zien op het congres, of bijvoorbeeld bekend maken wie gastsprekers zijn.

5.     Inspireer je gasten

De inhoud van het congres is natuurlijk erg belangrijk om over na te denken. De juiste invulling van het programma maakt het congres succesvol. Zorg daarom voor genoeg variatie en inspiratie tijdens het congres. Zo kun je ervoor kiezen om ook workshops aan te bieden, of break out sessies te plannen. Deze sessies moeten natuurlijk wel passen bij het thema van het congres. Het is belangrijk bij het invullen van het programma om een tijdsschema te maken. Overleg met de partijen die over de inhoud gaan goed over de duur, en wees realistisch met het inplannen van de pauzes. Ook een draaiboek is noodzakelijk bij het organiseren van een congres. Zo kan iedereen terugvallen op een document waarin het hele reilen en zeilen terug te vinden is.

6.     Overleg en communiceer

Overleg regelmatig met je team over het congres, zodat voor iedereen de bedoeling van het congres duidelijk is en iedereen weet wat hij of zij moet doen. Ook maak je het voor het publiek interessanter om te luisteren wanneer je hen betrekt in het verhaal. Zorg dus ook voor interactie met het publiek, stel vragen!

7.     Evalueer

De evaluatie is één van de belangrijkste punten bij het organiseren van een congres. Bekijk kritisch wat minder goed ging en wat juist wel goed ging, en neem dit mee wanneer je een volgend congres gaat organiseren.

Waarom een website laten maken met WordPress?

WordPress is een enorm populair platform waarmee je een website kan bouwen en onderhouden. Zowel voor de eindgebruiker maar ook voor de website bouwer is het een enorm gebruiksvriendelijk systeem om mee te werken. WordPress is gratis te downloaden en je bent als website bouwer vrij om aanpassingen te doen in de code van het systeem. Je kan er dus alle kanten mee op. 

Website laten maken met WordPress

Wil je een website laten maken voor je bedrijf? Of misschien heb je een hobby of wil je een website voor persoonlijke doeleinden. WordPress is inzetbaar als blog, website of zelfs webshop. Het platform wordt inmiddels door ruim 30% van alle websites gebruikt!

Gemakkelijk je website optimaliseren voor Google

Wanneer je besluit om een website te laten maken is het ook verstandig om alvast na te denken over je vindbaarheid in de zoekmachines. WordPress is in de basis al een erg zoekmachine vriendelijk systeem en met de populaire Yoast! plug-in maak je je website nog vriendelijker voor Google! 

Uitbreiden met thema’s en plug-ins

Hoewel WordPress zelf al een aantal prima thema’s (lay-outs, designs, hoe je ze ook wilt noemen) heeft, is het vrij eenvoudig om een nieuw thema te installeren. Er zijn verschillende gratis thema’s beschikbaar maar ook is er op het internet een groot aanbod aan professionele thema’s die tegen betaling te gebruiken zijn. Vaak hebben deze betaalde thema’s een goede support, veel mogelijkheden, kant- en klare demo’s om direct mee van start te gaan. 

Altijd aan het ontwikkelen 

WordPress is zich altijd aan het doorontwikkelen omdat er team wereldwijd aan werkt. Het is een open-source code en de ontwikkelaars verbeteren WordPress continu als het gaat om veiligheid, stabiliteit, snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Dus wil je een website laten maken? Dan zou mijn voorkeur uitgaan naar WordPress!

https://www.markvoort.online/

Op zoek naar een schoonmaakbedrijf in Breda of Roosendaal? Al gedacht Hofkens HIG?

Hofkens HIG is al heel wat jaren actief als schoonmaakbedrijf in de regio Breda en Roosendaal. Dit doen wij voor honderden bedrijven door geheel Nederland.

Schoonmaak in Roosendaal of Breda

Wij staan 24/7 voor u klaar. U heeft de keuze uit verschillende schoonmaakonderhoud diensten zoals: vloeronderhoud, trappenhuis schoonmaak, sanitaire dienstverlening en kantoren schoonmaak. Dit is nog maar een kleine greep uit onze dienstenpakket. Bij ons kunt u kiezen om meerdere diensten af te nemen of slecht één dienst. Samen kijken we wat het beste bij u past en waar u behoefte aan heeft. Voor ons is geen schoonmaakklus te veel. 5.

Industriële reiniging van Hofkens HIG

Nieuwsgierig naar de andere mogelijkheden van onze diensten? Neem dan contact op. Wij leggen dit graag aan u uit en kiezen het dienstenpakket die het beste bij u past. Hofkens HIG, voor al uw reguliere schoonmaak in Roosendaal en reguliere schoonmaak in Breda.

Gespecialiseerd schoonmaakbedrijf in Roosendaal en Breda

Geen schoonmaak omgeving is voor ons te gek. Onze Allesreinigers pakken alles met beide handen aan. Ze werken alleen met de beste materialen. Dit is terug te zien in het werk wat ze afleveren. Geen een schoonmaakklus is te vies voor ons. Wij krijgen zelfs de hardnekkigste vlekken schoon. Bij ons kunt u kiezen uit verschillende diensten aan, zoals:
• Schoonmaakonderhoud
• Glasbewassing
• Rioolservice
• Gevelreiniging en terreinwerkzaamheden
• Voedingsindustrie
• 24/7 riool- en calamiteitenservice

Wij zijn niet alleen een schoonmaakbedrijf in Roosendaal, maar ook een schoonmaakbedrijf in Breda. Bent u nieuwsgierig naar ons geworden? Wilt u meer informatie weten over al onze diensten? Neem dan contact met ons op.

https://hofkenshig.nl/

Studio QKLQ is hét adres voor een eersteklas mediaproductie

Wat is een schappelijk voice over tarief? Op deze vraag is niet zomaar een eenduidig antwoord te geven. Een en ander hangt af van wat u wilt en wat u verwacht. Studio QKLQ kan u in ieder geval een professionele stem voor een scherpe prijs bieden. Iedere klant is belangrijk voor ons. En daarom bespreken we graag met u wat voor stem u prefereert. Ons stemmenbestand is groot en zeer afwisselend, dus we kunnen u zeker van dienst zijn. Bent u nieuwsgierig naar de mogelijkheden? U kunt online een aantal stemmen beluisteren. Achter iedere stem schuilt een persoonlijkheid met karakter. Ze hebben stuk voor stuk veel ervaring en weten wat er allemaal komt kijken bij het inspreken van bedrijfsfilms.

Een unieke voice over vrouwenstem, waar vindt u die? U hoeft niet langer te zoeken, Studio QKLQ is het bedrijf dat u zoekt. Wij hebben jarenlang ervaring in het maken van eersteklas promofilms, radiocommercials en bedrijfsvideo’s. De voice over is bij dit soort producties essentieel. Om u een eerste indruk te geven, kunt u online luisteren naar een selectie stemmen. Bij voice overs zijn een aantal dingen uiterst belangrijk. De perfecte toon, een pakkende intonatie en het unieke gevoel/de unieke sfeer die u zoekt. De een zoekt een vrolijke stem, de ander een serieuze. Sommige producties vragen om een mannenstem en weer andere om een vrouw als vertolker. Wat u ook verwacht en zoekt Studio QKLQ zorgt dat het voor elkaar komt.

https://www.studioqklq.nl/

Werkzaamheden uit handen geven

In Nederland zijn op dit moment ongeveer 1,5 miljoen bedrijven volgens het Centraal Bureau voor de Statistiek. Vooral het aantal kleine bedrijven en zzp’ers is explosief toegenomen in de afgelopen jaren. Kleine bedrijven worden vaak geleid door iemand met een ongelofelijk gedrevenheid, passie en liefde voor z’n product. Deze of gene wil graag de producten die hij verkoopt delen met de wereld en hoopt dat zijn producten dé oplossing bieden voor de consument.

Op het moment dat het bedrijf gaat groeien komt er wel maar bij kijken dan een bepaalde passie en liefde voor een product. Het wordt tijd om het personeelbestand uit te breiden, je moet na gaan denken over marketing gerelateerde beslissingen en er ontstaat een heleboel officieel papier werk die in het kader staan van belastingen en dergelijke. De kans is groot dat je niet overal kaas van hebt gegeten en in een moeizaam en stroperig traject komt dat als erg vervelend kan worden ervaren. Hoewel het personeel en de prestaties een ongelofelijk voldaan gevoel geven zijn dit onderwerpen die behandeld moeten worden om problemen te voorkomen en voor te blijven. 

Het is geen slecht idee om bepaalde werkzaamheden uit handen te geven aan een externe partij. Je kan bijvoorbeeld afstand doen van de salarisverwerking en Salarissoftware. Hier houd je je waarschijnlijk liever niet mee bezig en het uitbesteden werkt vaak goed. Naast dat het een last van je schouder haalt, is het handig om gebruik te maken van een derde partij. Een partij zoals CBBS kan namelijk een extra paar ogen zijn binnen je bedrijf. Het is niet vreemd dat zij voorstellen doen of aanmerkingen hebben over iets dat jij misschien helemaal niet meer ziet door bedrijfsblindheid.

Op deze manier kan jij als ondernemer weer doen waar je liefde en passie bij ligt. Je kan weer de stem van je bedrijf zijn en je personeel motiveren om te doen wat ze leuk vinden.

http://www.cbbs.nl/

Een nieuwe functie

Veel mensen weten niet dat ze recht hebben op outplacement. Dit is een woord dat bij niet iedereen bekend voorkomt, maar wel iets wat belangrijk is. Bij outplacement staat alles in kader van de begeleiding naar een nieuwe baan of naar een nieuwe functie. Dit is niet iets wat heel makkelijk is en daarom bestaan er bedrijven die je helpen bij dit traject. Het is een loopbaan traject waarbij je dus op een effectieve manier begeleid wordt naar je nieuwe functie.

Veel mensen weten niet dat je recht hebt op een transitievergoeding om je te helpen bij het zoeken naar een nieuwe baan of de benodigde scholing. Een goed outplacement traject heb je al vanaf iets boven de 1900,- euro.

Ben je opzoek naar Outplacement Utrecht dan is Carrièrepoort.nl een website die u echt even moet bezoeken. Vanwege de ervaring, kennis en expertise kunnen zij u een ontzettend goed advies geven. Zij onderscheiden drie fases die nodig zijn onderweg naar je nieuwe functie. Neem is een bezoekje aan de website om te kijken wat deze fases zijn.

Om je persoonlijke functioneren te optimaliseren en vervolgens de onderhouden is er bij Carrièrepoort een loopbaancoach. Deze coach zal samen met u een persoonlijk plan van aanpak maken en deze vervolgens met u uitvoeren. Hierdoor wordt u stap-voor-stap begeleid naar meer zelfvertrouwen en een zelfverzekerdere houding op de werkvloer.

Dit bedrijf doet er alles aan om er voor te zorgen dat u de juiste baan vindt. Hiernaast doen zij hun uiterste best om er voor te zorgen dat u niet alleen naar behoren functioneert, maar ook dat u zich prettig voelt bij wat u doet. Dit brengt niet alleen voordelen met zich mee voor uw werkgever maar ook voor u. Niet alleen op de werkvloer maar ook in uw thuis situatie en dat is mooi meegenomen.

https://carrierepoort.nl/

Frigo Group vrieshuizen

Bent u op zoek naar een strategisch gelegen vrieshuis voor de opslag van uw diepvriesproducten? Dan heeft u deze nu gevonden. Frigo Group beschikt over twee vrieshuizen in Nederland, beide op een ideale locatie om uw producten op te slaan en te distribueren binnen Europa. Wij bieden een totaaloplossing voor uw bedrijf, zodat u zeker weet dat logistiek alles goed geregeld is. Zo kunt u bij ons niet alleen terecht voor de opslag van uw producten, maar verzorgen we ook het transport. Hiervoor gebruiken we onze eigen koel- en vriesvrachtwagens, die bestuurd worden door Frigo Group chauffeurs. Zij zorgen ervoor dat uw diepvriesproducten op tijd op de juiste bestemming komen.

Diepvriesopslag 

Het opslaan van voedingsmiddelen klinkt eenvoudig, maar er komt veel bij kijken. We streven er continu naar om uw producten vers te houden en ervoor te zorgen dat de kwaliteit behouden blijft. Daarom bestaan onze vrieshuizen uit aparte gedeeltes om verschillende soorten voedingsmiddelen op te slaan. Brood en gebak wordt bijvoorbeeld op een andere temperatuur opgeslagen dan vlees of vis. Bij Frigo Group hebben we verstand van verschillende voedingsmiddelen en weten we precies hoe deze bewaard moeten worden. Uw producten zijn bij ons in goede handen. 

Diensten op maat

Frigo Group is er niet alleen voor grote multinationals, maar ook voor kleine restaurants en winkels. In onze vrieshuizen is altijd plek voor uw producten, of u nu maar een of meerdere pallets nodig heeft. We hanteren een persoonlijke benadering en leveren onze diensten op maat. U kunt uw wensen aan ons doorgeven, zodat we precies weten wat u van ons verwacht. Bij Frigo Group kunt u rekenen op heldere communicatie. Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan vandaag nog contact met ons op. We bespreken graag de mogelijkheden met u.

 

http://www.frigogroup.com/

Unieke zalen voor diverse gelegenheden in Eindhoven

Viert u binnenkort uw verjaardag of jubileum? Een unieke locatie maakt uw avond nóg feestelijker. Daarnaast is het ook fijn om de organisatie van een drukke avond aan een ervaren sales team over te laten. Zo worden de zorgen uit uw handen genomen en kunt u zich richten op uw gasten. 040 Congress & Events in Eindhoven heeft jarenlange ervaring in het organiseren van feesten en partijen en helpt u graag bij het vervullen van uw droomavond.

040 Congress & Events beschikt over 22 multifunctionele zalen, van 2 tot 2500 personen, voor diverse gelegenheden. De zalen zijn voorzien van alle benodigde faciliteiten voor een geslaagde avond. Viert u uw feest in 040 Congress & Events? Dan geniet u al van de volgende voordelen:

  • Eén aanspreekpunt binnen het ervaren sales team
  • Mogelijkheid om zaal volledig naar eigen wens in te richten
  • Arrangementen op maat mogelijk
  • Diverse culinaire mogelijkheden
  • Verschillende overnachtingsmogelijkheden
  • Zeer goed bereikbaar door de ligging aan de A2
  • Gratis parkeren voor haar gasten

Zakelijk event?
Bent u op zoek naar een geschikte locatie voor uw zakelijke event? 040 Congress & Events beschikt over meerdere congreszalen. Viert u het uitgebreid? De grootste zaal heeft een oppervlakte van maar liefst 900 m2 met een plafondhoogte van 6 meter. Daarnaast beschikt de zaal zelfs over een autolift. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos. Het sales team staat u graag te woord om de mogelijkheden voor uw event te bespreken. 

Hotel Eindhoven

040 Congress & Events bevindt zich in hetzelfde pand als Hotel Eindhoven. Ideaal voor feesten die tot later doorgaan en voor internationale genodigden. Vanaf Hotel Eindhoven is het namelijk maar 16 minuten rijden naar Eindhoven Airport. 

Meer informatie
Bent u geïnteresseerd in het huren van een zaal in Eindhoven bij 040 Congress & Events? Bezoek dan de website www.hoteleindhoven.nl of neem telefonisch contact op met 040 211 60 33.

https://www.hoteleindhoven.nl/