Tips voor het besturen van een vereniging

Verenigingen verschillen significant met commerciële bedrijven en organisaties. Het grootste verschil is dat een vereniging niet het doel heeft om winst te maken en zich over het algemeen inzet voor een sociale of maatschappelijke activiteit. Er kunnen grote verschillen zijn tussen verenigingen. De ene wordt volledig gerund door vrijwilligers terwijl de andere een fulltime bestuur heeft. Toch worstelen veel verenigingsbesturen met de vraag: wat is de beste strategie om een vereniging te besturen? Daarom geven we hier wat tips voor het besturen van een vereniging. 

Bepaal de doelen van jouw vereniging 

Het is belangrijk om in kaart te brengen wat de doelen van jouw vereniging zijn. Daarna is het verstandig om een klein aantal doelen vast te stellen die op dat moment belangrijk zijn, zodat op deze doelen gefocust kan worden. Bovendien is het essentieel om te onderzoeken of deze doelen binnen het budget vallen. Wanneer dit het geval is kunnen de doelen verder uitgewerkt worden. Bepaal hoe de doelen bereikt moeten worden en op welk termijn dit gerealiseerd moet worden. 

Samenwerken is essentieel 

Een bestuur bestaat vaak uit meerdere personen. Samen willen jullie de vastgestelde doelen bereiken. Maar wie doe wat en wie is waar verantwoordelijk voor? Dat is goed om van tevoren af te spreken. Zorg dat je ieder persoon verantwoordelijk maakt voor een bepaald doel of onderdeel van dit doel. Zorg dat taken en verantwoordelijkheden verdeeld zijn. Maar zorg er ook voor dat je dit uiteindelijk samen doet. Hiervoor is het belangrijk om een aantal kernwaarden en regels op te stellen hoe je met elkaar omgaat en hoe je elkaar respectvol kunt aanspreken wanneer taken opgepakt moeten worden. Plan regelmatig een meeting in om de benodigde zaken en frustraties uit te spreken. 

Op de juiste manier vergaderen 

Een grote valkuil bij vergaderingen kan zijn dat er veel gepraat maar weinig besloten wordt. Doordat ieder bestuurslid zich met verschillende taken heeft beziggehouden is het aanlokkelijk om de anderen hiervan op de hoogte te brengen. Natuurlijk is dit noodzakelijk, maar wel tot een bepaalde hoogte. Zorg dat het over het beleid gaat en dat naast bijpraten ook de nodige besluiten worden genomen.  

Naast de wens om met het bestuur te vergaderen is het ook belangrijk om op de juiste manier met de leden van jouw vereniging te communiceren. Community software kan een goede tool zijn om hierbij te helpen. Dit is een online sociale ruimte waarin jouw bestuur kan interacteren met leden, kennis kan delen en laagdrempelige dienstverlening online kan aanbieden. Zo bestaat er ook community software voor verenigingen, ook wel verenigingssoftware genoemd. 

 

Een nieuw hotelinterieur is voor ieder hotel bereikbaar

Wilt u dat uw klanten zich thuis voelen in uw hotel? Dan is het belangrijk om een prettig hotelinterieur te realiseren waar de kernwaarden van uw hotel duidelijk in terugkomen! Hierbij moet u zowel rekening houden met de huidige trends op het gebied van interieur als de wensen die uw doelgroep heeft om te verblijven in het hotel. Drukke zakenmensen hebben namelijk andere behoeften dan een vakantievierende familie. Daarom is het belangrijk om goed na te denken over het hotelinterieur en de elementen die hier zeker in terug moeten komen om uw gasten een prettig verblijf te geven.

Laat de sfeer terugkomen in ieder detail

Het zal u dan ook niet verbazen dat het uitzoeken van een hotelinterieur zeer nauwkeurig luistert. Daarom is het zeer verstandig om een deskundige partij in te schakelen die u hierin kan adviseren of het mogelijk zelfs helemaal uit handen neemt voor u. Sutherland Design is zo een specialist die een hotelinterieur ontwerpt én opbouwt waarbij het lijkt alsof het direct uit uw dromen is gekomen. Met uiterste precisie wordt er naar ieder detail gekeken en de sfeer wordt tot in de kleinste puntjes doorgevoerd. Op deze manier wordt u gegarandeerd van een overeenkomstige sfeer binnen alle vertrekken van uw hotel. Het hotelinterieur van de lobby en het restaurant, maar ook van de hotelkamers en de gangen is volledig op elkaar afgestemd. Het is dan ook niet verwonderlijk dat vele hoteleigenaren u al voorgingen met het laten realiseren van een nieuw hotelinterieur door Sutherland Design.

Plan direct een kennismakingsgesprek in

Bent u helemaal enthousiast geworden en kunt u niet wachten om de mogelijkheden voor uw eigen hotel te ontdekken? Wacht dan niet langer en neem direct contact op met Sutherland Design om een kennismakingsgesprek in te plannen waarbij u vertelt wat u zoekt in uw nieuwe hotelinterieur. De deskundige medewerkers ontwerpen graag een plan op maat voor u. De contactinformatie vindt u op de website!

https://www.sutherlanddesign.nl/

Schréder, voor de beste wegverlichting

Schréder maakt iets moois van wegverlichting. Na jaren van studeren heb ik eindelijk de baan die ik hebben wil. Ik ben werkzaam bij de gemeente waar ik mijn leven lang al in woon. Het is voor mij behoorlijk speciaal om de gemeente waar ik zo veel van houd, elke dag een stuk mooier mag maken. Zo is het mijn taak om problemen van mensen op te lossen. Zo probeer ik overlast tegen te gaan, kijk ik naar de wegverlichting en probeer ik manieren te bedenken om mensen hun afval netjes te laten opruimen. Ik krijg wekelijks verschillende brieven van inwoners uit de gemeente die mij vragen of ik een bepaald probleem op los. Eén van die brieven trok mijn aandacht. Het ging over een weg die erg slecht verlicht was. De inwoner vroeg mij of ik eens goed kon kijken naar de wegverlichting. Dit leek mij een erg goed idee, en dus ging ik aan de slag.

Wie kan mij helpen voor de beste wegverlichting

Tot nu toe heb ik nog niet zoveel ervaring gehad met wegverlichting. En dus wist ik ook niet zo goed waar ik moest beginnen. Dus sloeg ik snel mijn laptop open en zocht ik naar een bedrijf die mij kon helpen. Niet zo veel later kwam ik terecht bij Schréder.

Schréder is er voor de beste wegverlichting

Toen ik op de website van Schréder kwam had ik meteen het gevoel dat zij mij konden helpen met de wegverlichting. De website ziet er erg goed en het gaf me een goed gevoel. Ik keek snel verder op hun website en bekeek hun eerdere projecten. Ik was erg onder de inruk en besloot hen te berichten. Ik sprak de situatie met hen door, en ze verzekerde me dat ze me konden helpen met de wegverlichting.

Het resultaat

Een aantal maanden later was het alweer klaar. Schréder nam de taak op zich om de wegverlichting te verbeteren, en ze hebben niet teleurgesteld. Wat hebben zij er wat moois van gemaakt! Mocht je opzoek zijn naar een bedrijf dat je kan helpen bij wegverlichting, dan ben je bij Schréder op de juiste plek.

Administratiekantoor in Utrecht

Ben jij (als bedrijf) op zoek naar een administratiekantoor in Utrecht? Als je ondersteuning bij je administratiewerkzaamheden zoekt, dan is het aan te raden om hiervoor een administratiekantoor in te schakelen.

 

Zij beschikken vaak over expertise op verschillende vlakken binnen boekhouding en administratie en dat is maar wat handig voor als je er zelf niet veel kaas van gegeten hebt of dit graag uitbesteed. Als je er één in Utrecht zoekt dan kun je terecht bij de specialisten van Cocon Administratie & Advies.

Belastingadviseur Utrecht

Zoek jij bijvoorbeeld een belastingadviseur in Utrecht die jouw bedrijf kan helpen bij het doen van de belasting? Een belastingadviseur uit Utrecht kan jou helpen om geen aftrekposten te missen, je op de hoogte te houden van de wijzigingen in de belastingaangifte per jaar voor bedrijven en indien gewenst taken van je overnemen.

Heel het jaar door zijn er specialisten bij Cocon Administratie & Advies beschikbaar om jou hierbij te ondersteunen. Als ondernemer komt er best wat kijken bij de belastingaangifte(s), maar met een belastingadviseur in Utrecht aan jouw zijde hoef jij je nergens meer druk over te maken!

Boekhouder Utrecht

Schakel jij liever de hulp van een boekhouder in Utrecht in? Ook dan kan Cocon Administratie je van dienst zijn. Een boekhouder helpt je om het overzicht te bewaren en kan een hoop administratieve werkzaamheden van je overnemen.

Dit kan in zijn totaliteit of gedeeltelijk. Je kunt ook altijd een boekhouder in Utrecht vragen om advies. Als je zelf wel tijd hebt om je boekhouding te doen, maar hier graag professioneel advies bij krijgt, dan kan een boekhouder van Cocon Administratie gewoon een adviserende rol aannemen en jou zo ondersteunen.

Cocon Administratie & Advies voor alle administratie van het MKB

Cocon Administratie & Advies helpt zowel particulieren als grote bedrijven en zelfstandig ondernemers bij administratieve taken. Zij richten zich met name op de administratie van het MKB. Ze kunnen veel zorgen wegnemen of je rust geven wanneer jij door de bomen het bos niet meer ziet.

Wanneer je Cocon Administratie inschakelt kun je rekenen op:

  • Jarenlange ervaring;
  • Veel expertise en maatwerk;
  • Betrokken adviseurs die proactief met jou meedenken;
  • Een gratis en vrijblijvend gesprek, op locatie bij jou of bij hen op kantoor.

Ze hebben al veel startende ondernemers geholpen in de regio Utrecht en staan er dan ook om bekend dat ze een zeer toegankelijk administratiekantoor zijn voor zzp’ers en starters die hun weg proberen te vinden in de zee die administratie heet. Kan jij dat ook gebruiken? Schroom dan niet om contact met ze op te nemen.

Ze helpen je maar al te graag, zodat jij gewoon kunt doen wat je het liefst doet: ondernemen.

Administratiekantoor Utrecht voor zzp’er

Als ondernemer heb je wel betere dingen te doen dan de administratie bijhouden, toch? Je tijd is kostbaar en hoe meer jij maar bezig bent met de administratie, hoe minder nieuwe klanten je kunt helpen zul je denken! Helemaal waar, maar die administratie is en blijft belangrijk, helemaal als je wilt blijven ondernemen.

Cocon Administratie & Advies is er als administratiekantoor in Utrecht voor de zzp’ers. Doe je het allemaal in je eentje? Of heb je al een heel team onder je? Dan moet je dingen als de administratie lekker uitbesteden.

Meer weten? Ontdek wat dit administratiekantoor in Utrecht voor jou (als zzp’er) kan betekenen.

https://coconadministratie.nl/

Vergaderen in hotel met wellness Amsterdam

In een en wereld vol vergaderingen is het soms moeilijk om tijd voor ontspanning in te bouwen. Ontspannen is echter heel belangrijk. De behoefte is per persoon verschillend, maar dat ontspannen goed is voor de gezondheid is een feit. Bij het zoeken van een geschikte locatie voor een conferentie kan het daarom bijdragen om ook te kijken naar de ontspanningsmogelijkheden.

Luxe vergaderfaciliteiten

Bent u op zoek naar een Amsterdam conference hotel? Bekijk dan eens Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel. Het hotel beschikt over 11 verschillende zalen, met allen uitzicht over de Amstel.  Het natuurlijke daglicht zorgt voor extra concentratie onder de deelnemers. Door de verschillende zaalgroottes en flexibele opstellingen zijn de zalen geschikt voor grote- en kleine conferenties. Bij het organiseren van een evenement staat het salesteam van Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel graag voor u klaar. Dit kan in combinatie met een standaard vergaderarrangement of een arrangement op maat. Alles wordt tot in de puntjes verzorgd, wat de wensen ook zijn. Alle zalen beschikken over moderne apparatuur, denk aan een LCD presentatiescherm, ClickShare draadloos presentatiesysteem en overige professionele audiovisuele middelen.

Overnachten inclusief wellness

Indien u een (meerdaagse) conferentie of een evenement in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel organiseert is een overnachting in het hotel ideaal. De luxe hotelkamers zijn ingericht om volledig tot rust te komen. Daarnaast zijn ze hét wellness hotel in Amsterdam. Als gast van het hotel kunt u gratis gebruik maken van de wellness ‘De Tropen’, de fitness en het verwarmde buitenzwembad. U kunt hier heerlijk ontspannen na een lange dag vergaderen en/of netwerken.

Bent u geïnteresseerd in het organiseren van een conferentie in Van der Valk Hotel Amsterdam-Amstel? Neem dan contact op met de afdeling Meeting & Events via meetingevents @valk. Amsterdam .com of bel naar 020 80 01 100 en zij helpen u graag verder.

 

https://www.vandervalkamsterdam.com/

Mr. Thomas van Dijk is een grote naam op het gebied van letselschade

Slachtoffers van letselschade kunnen zich het best laten vertegenwoordigen door een LSA advocaat. Wat is letselschade precies? We spreken over letselschade als iemand fysiek of psychisch letsel heeft opgelopen en last heeft van nadelige gevolgen gerelateerd aan het letsel.

Letselschade kan onder meer ontstaan na/door: een medische fout, arbeidsongeval, verkeersongeluk, ongeluk tijdens het sporten, ongeluk in of rond het thuis, ondeugdelijk product, geweldsmisdrijf, bepaalde gedragingen van een dier en belastende werkomstandigheden. In letselschadezaken gaat het vrijwel altijd om de aansprakelijkheid.

Is er een verantwoordelijke aan te wijzen voor de letselschade dan kan de schade verhaald worden op die partij. Dat verhalen gebeurt door middel van het indienen van een claim. Hoe de claim eruit ziet en hoe hoog het schadebedrag is, daar buigt een letselschadeadvocaat zich over. 

Advocaat letselschade Zoetermeer

U zoekt een advocaat letselschade in Zoetermeer? Iemand die verstand van zaken heeft éen de nodige jaren ervaring? Advocaat van Dijk is van harte aan te bevelen. Hij is LSA-letselschadeadvocaat en is helemaal thuis in de regels en procedures van letselschade. Bovendien beschikt mr. van Dijk over een groot netwerk van experts. Zo wordt er intensief samengewerkt met arbeidsdeskundigen en ARBO-experts.

Het zijn overigens alleen de leden van de Verenging LSA (Letselschade Advocaten) die de titel LSA Letselschade Advocaat mogen voeren. LSA Advocaten worden regelmatig gecontroleerd en ze moeten voldoen een strenge kwaliteitseisen. Als u in zee gaat met een LSA advocaat worden van te voren heldere afspraken gemaakt over de kosten. Letselschadezaken kunnen lange tijd in beslag nemen. De ingewikkelde trajecten vragen namelijk om een specialistische blik en zeker ook een portie doorzettingsvermogen. Voor meer info over de vereniging LSA kunt u kijken op www.lsa.nl. Als u met advocaat Thomas van Dijk wilt spreken, vul dan het online contactformulier in waarbij u alvast kort uw zaak kunt toelichten in een bericht.

https://www.letselschadeadvocaatvandijk.nl

Dwcprint NL – Ansichtkaarten drukken

Mooie ansichtkaarten laten drukken, ze zullen prachtig worden!

Misschien wilt u mooie ansichtkaarten laten drukken. Dit kan natuurlijk voor een privé situatie zijn maar ook kan het zijn dat u voor uw bedrijf mooie en goede ansichtkaarten wilt laten drukken. In beide gevallen zijn er een aantal zaken waar u op moet letten. U wilt natuurlijk dat de ansichtkaarten heel erg mooi worden en daarom zult u wel moeten kiezen voor een goed bedrijf, alleen dan kunt u kwaliteit verwachten. Daarnaast is het ook fijn dat het niet lastig is om de ansichtkaarten laten drukken. Het moet niet zo zijn dat u met een heel lastig ontwerp dient te komen, het is fijn wanneer u de kaart gewoon gemakkelijk kunt maken en zo ook kunt bestellen.

 

Waar kunt u dan terecht?

U kunt het beste naar een gespecialiseerd internet bedrijf voor deze klus. Zij weten vaak precies wat ze doen en kunnen u ook altijd helpen wanneer u vragen heeft voor een van de medewerkers. Daarnaast worden de kaarten gewoon bij u bezorgt of alvast op de uiteindelijke bestemming en dat is natuurlijk wel zo gemakkelijk, zo heeft u er zo min mogelijk werk van.

https://www.dwcprint.nl/drukwerk/ansichtkaarten-drukken