Je bent ondernemer en je hebt heel veel expertise in huis. Toch zijn er een aantal expertises die je het beste extern in kunt schakelen. Dit omdat de ontwikkelingen binnen die markt zo hard gaan dat dit bijna niet meer bij te houden is als ondernemer. In dit blog bespreken we graag om welke expertises het gaat. AdministratieHet doen van de administratie van jouw onderneming in Amsterdam kost altijd veel tijd. En tijd is geld. Door jouw administratie uit te besteden aan een administratiekantoor bespaar je enorm veel tijd en geld. En je hoeft niet te investeren in een afdeling administratie binnen jouw bedrijf. Voor grotere bedrijven is het vaak zo dat je een accountant inschakelt. Een accountant in Amsterdam Oost of accountant in Zwolle helpt jou naast het doen van de administratie met het opstellen van jaarrekeningen, het doen van aangiftes en het geven van bedrijfsadvies. Marketing en communicatieHet marketing- en communicatievak is continu in beweging en omvat ook heel veel facetten. Denk hierbij aan een logo, huisstijl, website, publiciteit, social media, e-mailmarketing, strategie, google ads, zoekmachinemarketing en ga zo maar door. Voldoende kennis over deze onderwerpen heb je niet altijd in huis, laat staan altijd op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Vooral de specialistische kennis over websites, e-mailmarketing, google ads en zoekmachine marketing verandert continu. Dit leent zich dan ook uitstekend voor uitbesteding. Personeelszaken & HRBij het managen van personeel komt altijd veel kijken. Denk daarbij aan personeel zoeken, sollicitatiegesprekken, medewerkers aannemen, arbeidscontracten, ontwikkelingen binnen de cao, op de hoogte zijn van de laatste wetgeving, ziekmeldingen, HR-strategie etc. Vaak zie je dat bepaalde taken worden uitbesteedt, zodat je als werkgever niet alles in huis hoeft te hebben. Je kunt dan leunen op de kennis van externe partijen. Zo wordt vaak het uitbetalen van lonen uitbesteedt. Welke werkzaamheden besteedt jij als ondernemer uit?
|
