Uw bedrijvengids
Image default
Bedrijven

Hoe werkt het laten maken van een bedrijfsfilm?

Als bedrijf wil je natuurlijk goed vindbaar zijn via zoekmachines, omdat je succesvol wilt worden in je branche. Je kunt hiervoor gebruik maken van een professionele bedrijfsfilm. Deze kun je voor een scherpe prijs laten maken door Cooler Media. Zij maken voor jou een goede bedrijfsfilm, die je kunt inzetten voor marketing of andere doeleinden. Maar hoe gaat dat proces in zijn werk? Wij lichten het voor je toe.

Een script maken

Voor je begint met het maken van de video, moet je natuurlijk duidelijk hebben hoe deze eruit moet komen te zien. Hiervoor maak jij of maakt het bedrijf dat je inhuurt een script. In dit script wordt duidelijk wat er precies in de video moet komen. Om dit script te maken, moet je weten wat je in je communicatie duidelijk wilt maken, welke sfeer hierbij hoort, wat je doelgroep is en welke andere wensen en behoeften bij je video horen. Je schrijft de video uit van A tot Z.

De productie van de film

Is het script goed, dan ga je door naar de volgende stap: de productie van de video. Je plant een draaidag voor het opnemen van je bedrijfsfilm, waarbij de filmploeg naar een afgesproken locatie komt. Alle nodige beelden worden opgenomen, zodat het productieproces soepel kan verlopen.

Wat gebeurt er na de productie?

Na het filmen worden alle gefilmde stukken gefilterd, zodat alleen de beste stukjes overblijven voor het eindresultaat. Daarna kan de video gemonteerd worden door iemand binnen je bedrijf of door iemand die je hiervoor ingehuurd hebt. Om de video tot een mooi geheel te maken, worden verschillende toepassingen gebruikt. Dit geeft de video een filmisch effect. Daarna voegt een sounddesigner de juiste muziek en andere geluiden toe om de video de perfecte sfeer te geven.

Het verspreiden van je film

Na het monteren van de video heb je natuurlijk nog de mogelijkheid om feedback te geven. De video wordt dan eerst verbeterd. Ben je helemaal tevreden over het eindresultaat van de video? Dan is het tijd om de video te verspreiden onder je doelgroep of ander publiek dat je op het oog hebt. Dit kun je zelf doen of uitbesteden.