Een bedrijfsevenement organiseren, wij geven de beste tips!

Yes! Het is weer tijd voor afwisseling. Je gaat een bedrijfsevenement organiseren, maar hoe doe je dat precies? Die maandelijkse, kwartaal, halfjaarlijkse of jaarlijkse bedrijfsevenement, borrel, dagje weg of andere activiteit moet wel een groot succes worden. Een evenement dat de gasten en je collega’s niet snel zullen vergeten. Daarom leggen wij jou kort (en heel basic) uit hoe jij van dit event, een succesvol evenement maakt. Erg handig ter voorbereiding op het grote feest! Wij geven de beste tips. Onder andere om een activiteit toe te voegen aan jouw evenement. Vaak bieden (zakelijke) locaties ook mogelijkheden om activiteiten toe te voegen aan je evenement. Conferentieoord De Ruwenberg biedt bijvoorbeeld de activiteiten schapen drijven, golf clinics, rally’s en nog veel meer!

Het doel van het evenement

Om mee te beginnen is een doel heel erg belangrijk. Je wilt wel dat de gasten de meerwaarde zien van het evenement, zich met plezier inzetten en het evenement voor zichzelf erg geslaagd vinden. Door een doel te stellen, kun je achteraf meten of het evenement een succes was en wat je de volgende keer kunt verbeteren. Zo is de kans groot dat de bezoekers van het evenement, de locatie voldaan en tevreden verlaten. Denk bijvoorbeeld na of het event meer een kostenpost is, of dat het zal dienen als een investering of om naamsbekendheid te genereren. Is het een intern evenement? Dan kun je verschillende teambuilding activiteiten en afdelingen met elkaar mixen. Vergeet ook niet om de behaalde targets bekend te maken en met z’n allen te vieren. Dit zal een klein stukje bijdragen aan een open en ontspannend bedrijfscultuur.

Voor wie?

Ga na voor wie je het bedrijfsevenement organiseert. Ligt de focus op jullie als bedrijf, of juist op het genereren van toekomstige klanten? Denk hierbij goed na over wie toegang krijgt tot het feest. Zijn het alleen collega’s en zakenpartners of huidige klanten, of mogen diens partners en/of introducees ook mee? Je kunt zelfs nadenken over de man-vrouw verdeling op het event.

Kies passende activiteiten

Kies activiteiten die bij de doelstelling van jouw evenement passen. Ook de doelgroep moet de meerwaarde begrijpen en voelen. Het kan bijvoorbeeld helpen om mensen tijdens het evenement te verassen met iets nieuws. Werk dit toch niet zoals gepland? Zorg er altijd voor dat je een plan B achter de hand hebt. Het is verstandig om dan het concept te veranderen. 

Kortom, zorg ervoor dat de basis van jouw evenement klopt. Daarna kun je nadenken over de details en leuke aankleding