Het is voor een eigenaar van een kleine onderneming erg lastig altijd de telefoon op te nemen. Je hebt hier niet altijd tijd voor en het is vervelend alle klanten met kleine probleempjes te helpen. Het zo fijn zijn als iemand dit voor je doet, want je bent liever bezig met andere belangrijke zaken. Helaas is dit voor een eigenaar met weinig werknemers niet te betalen. Het is namelijk erg duur iemand aan te nemen als telefoniste. Een vaste telefoniste drukt namelijk stevig op de vaste kosten en als je een relatief kleine onderneming hebt is dit veel te duur. Vervolgens moet je continu weer de telefoon opnemen wat niet ten goede gaat van je humeur en ook niet van de klantvriendelijkheid. Hiernaast ben je op social media ook niet goed te bereiken, omdat je hier simpelweg geen tijd voor hebt. Voor klanten is het erg belangrijk dat je goed bereikbaar bent, zodat ze vragen kunnen stellen wanneer het hun uitkomt. Dit hoort allemaal bij een bepaalde verwachting, die de klanten hebben van bedrijven. Zodra je niet aan deze verwachtingen voldoet, zal je een streepje achterliggen op de concurrent die wel voldoen aan die verwachtingen. Je hebt het al druk zonder de telefoontjes en mailtjes van klanten. Neem daarom niet meer zelf de telefoon op, maar laat dit doen door een antwoordservice. Je besteedt als het ware de telefoonopname uit. Jij schakelt de telefoon door op de momenten, dat jij denkt geen tijd te hebben. Als je dus bijvoorbeeld je moet voorbereiden op een belangrijk gesprek met een potentiele klant, dan kan je de telefoon doorschakelen en nemen zij de telefoon voor jouw bedrijf op. Als je wel de tijd hebt om de telefoon op te nemen hoef je hem niet door te schakelen en kost het geen geld. |
http://www.antwoordservice-telefoonservice.nl |