Lastige klanten laten helpen

Je hebt over een paar uur een erg belangrijk gesprek met een potentiele klant en je moet je nog goed voorbereiden. Je wilt je het liefst voor die paar uur afsluiten van de buitenwereld, zodat je je optimaal kunt voorbereiden en een goede deal kunt sluiten. Helaas staat de telefoon roodgloeiend en kan je je niet concentreren op je gesprek. Hierdoor verloopt het gesprek dramatisch en ga je niet in zee met deze potentiele grote klant. Dit is natuurlijk erg zonde voor jouzelf maar ook voor de onderneming die je probeert draaiende te houden. Je bent van mening dat er iets moet veranderen, want je wilt niet meer dat je een belangrijke potentiele klant misloopt, omdat de telefoon roodgloeiend staat en je continu klanten moet helpen.

Een goede oplossing voor dit probleem is het inhuren van een vaste medewerker, die alle telefoontjes voor je beantwoordt en klanten helpt met allerlei vragen. Helaas is je onderneming niet erg groot en is hier geen budget voor. Het is namelijk erg duur een vaste medewerker aan te nemen. Het is ook niet altijd rendabel, want er zijn ook dagen dat je weinig telefoontjes krijgt en weinig lastige klanten hoeft te helpen. Hier is ook een perfecte oplossing voor. Een inbound callcenter of antwoordservice is hier de beste oplossing voor. Je betaald elke maand een klein bedrag om je te abboneren op de diensten van een antwoordservice. Hiernaast betaal je ook per gesprek een klein bedrag. Hierdoor lopen de vaste kosten niet op, maar lopen alleen de variabele kosten op als het druk is. Dit is ideaal voor kleinere bedrijven, want de vaste kosten lopen niet hoog op en je betaald alleen geld als de telefoon roodgloeiend staat.

http://www.bizziphone.com