De belangrijkste reden waarom klanten de voorkeur geven aan livechat, is dat ze hierdoor direct antwoord krijgen op hun vragen. Met livechat geef je klanten een manier om je te bereiken op het exacte moment dat ze vragen of problemen hebben die ze niet kunnen oplossen. Dit voelt veel beter dan het sturen van een e-mail naar een ondersteuningsteam; met e-mail is het moeilijk om te weten wanneer je een reactie terugkrijgt. De onmiddellijkheid van het krijgen van hulp is waarschijnlijk de reden waarom de klanttevredenheidsbeoordelingen voor livechat meestal hoger zijn dan voor andere soorten ondersteuning. Conversies optimaliserenDoor live chat-tools op jouw website te hebben en deze beschikbaar te stellen als ondersteuningsoptie, helpt je vertrouwen op te bouwen. Verschillende mensen geven de voorkeur aan verschillende contactkanalen, en door een breder scala aan opties te presenteren, zullen klanten het gevoel hebben dat je sneller reageert, meer beschikbaar bent en over het algemeen meer geïnteresseerd bent in wat ze willen. Livechat geeft jou ook de mogelijkheid om langere service-uren te hebben, waaronder ook ’s avonds en in het weekend wanneer callcenters mogelijk gesloten zijn. Livechat is het enige kanaal dat zowel ter plaatse als in realtime is. Deze unieke combinatie stelt u in staat bezoekers op uw website te begeleiden en vragen op te lossen die cruciaal zijn voor direct kopen, voordat ze klanten van de aankoop afhouden. Maar om te overleven in de zeer competitieve online markt, realiseren bedrijven zich steeds meer dat ze hun klanten weer op de eerste plaats moeten stellen. Dat omvat het beschikbaar zijn voor vragen en het helpen van klanten bij hun aankoop. Verhoog de klanttevredenheidMensen houden van sms’en, maar het is niet altijd ideaal om een probleem in de chat uit te leggen. Livechat functies zoals het delen van bestanden en media-ondersteuning stellen klanten in staat om elk formaat te kiezen om zichzelf uit te drukken zonder dat ze van kanaal hoeven te wisselen. In plaats van bijvoorbeeld hun lange rekeningnummer in te typen, kunnen ze gewoon een foto van hun lidmaatschapskaart maken en deze delen met de agent. In de chat kun je gewoon je vraag stellen zonder dat formaliteiten (of grammatica) je tegenhouden. Met e-mail kunnen mensen aarzelen omdat ze hun e-mailadres moeten weergeven, waar vaak ook hun naam bij staat. Aan de telefoon, zelfs als je je naam niet geeft, voelt iemand praten al heel intiem. Live chat service is het enige kanaal dat gebruikers de mogelijkheid biedt voor volledige anonimiteit, wat de acceptatie ten goede komt. |